Velkommen

Du er nå kommet till Klockargården og du er velkommen å bli så lenge du vil, lese og legge igjen en kommentar da blir jeg ekstra glad!

tisdag 11 september 2012

Sinna eller Frustrert!? JEG ne-hei-da....


Gamle stekovn.

Ja forstå hvorfor jeg skal fistle till meg... behövs vel ikke som skal få gjester i morgen... neida jeg er bare ferdig å gå opp i limningen!!! Vräääl!

Mannens ovnspannkake såg ut som noen "ting" fra yttre galaksene, men allt annet enn en vanlig ovnstekt pannkake!
Igår, gikk ovnen sund, i allefall ble ikke den tynne ovnspannkaken klar, tross att han hadde den inne en kvart meer enn den skulle! Og det sier lite om min mann som ellers ikke bruker la ting stå i ovnen legre enn den tiden som maten ska stå inne, i enlighet med oppskrifter... haha...
Jaja, allt har sin lösning, mannen med sine fine kontakter fikk tak i en NY brukt ovn som vi nå skulle forsöke få inn i den gamle ovnens plass...
HHHaaa hahaha ha ha
Bedre lykke en annen dag..ja. haha
Nei, det gikk jo ikke så bra...
eller...
Joda, på bredden, inget problem, men på höyden - ett problem, selvsagt!!!
En Dörr, i veien... Bort med dörren. En hylle i veien.... bort med hyllen. Så kopple inn den nye ovnen og teste om den gikk igang. JAAA en liten seier for menskligheten.... hehe.
Så; flytte på hyllen. Siden skruve fast ovnen så ikke den ramler ut, når man ska åpne dörren....
Inn med alle ting igjen i skapet og forsöke å få det å se litt fint ut med allt tingeligtangelig tang og ting og sånnt man bruker å oppbevare i ett skap... haha. 
Men sånn här ble det, i alle fall inntill videre, så får vi se om jeg kan få tak i en ny dörr som passer till!



Ny ovn, med sidehengt ovnsdörr

 Legg märke till att den nye ovnen har sidehengt dörr og ikke noen digital klokke, derimot har den en lampe som tennes når ovnen har oppnått rett temperatur, vilket jeg har saknet veeeldig mye!

Se det syns ikke att den er brukt...

Nå har jeg prövebakt ett "bakeoff" bröd, og det ble både varmt og gyllene stekt!
Nå er det bare å håpe att jeg kan få tak i en ny plate till å ha i ovnen... den her kom med bare ett galler!

2 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Så fint den passade, snygg/Theres

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Theres: Tusen tack, så roligt att du med tyckte den passade. Det bästa är att den faktiskt funkar!