Velkommen

Du er nå kommet till Klockargården og du er velkommen å bli så lenge du vil, lese og legge igjen en kommentar da blir jeg ekstra glad!

tisdag 11 juni 2013

Nationaldagsfirande i Sverige 6 juni!

En skam att inte flaggan hissades vid skolan!
 Hej alla, här kommer ett försenad inlägg från Sveriges Nationaldagsfirande...
Ja om du frågar mig då er det en skam att inte alla Sveriges skolor hissade flaggan denna dag! Det spelar inte någon roll att ingen jobbar denna dag! Eftersom dagen är röd numera....
Synd att jag inte har någon flaggstång men en liten flagga kom fram på bordet i alla fall! Och på bilen!

Hei alle sammen, her kommer ett forseina innlegg fra Sveriges Nasjonaldags feiring... Om du spör meg så er det ei skam att ikke alle skolene i Sverige heiset flagget denne dagen! Det spiller vel ingen rolle att alle er ledige denne dagen! Ettersom dagen nåmere er en röd dag...
Bare synd att jeg ikke har en flaggstang, men en liten flaggstang kom fram på bordet i alle fall! Og på bilen.
Brunch innan jobbet börjar.

5 kommentarer:

Stina sa...

Kram från mig till dig.:-)

Livet i Nord sa...

Gratulerer med overstått nasjonaldag og med prinsessebrullupet:)
Fint med sånne røde dager innimellom.

Min pensjonisttilværelse sa...

Gratulere med vel overstått nasjonaldag. Men den kan ikke måle seg med den norske.

Marina sa...

Nej, den svenska nationaldagen firas väl inte "sådär väldans", även om jag tycker att vi blir bättre och bättre på det... Och den norska klassens firande kommer vi aldrig att nå!

Stridstorpet sa...

Synd att vi inte är som er norrmän när det gäller nationaldagsfirande.Vi svenskar måste lära av er ;)