Velkommen

Du er nå kommet till Klockargården og du er velkommen å bli så lenge du vil, lese og legge igjen en kommentar da blir jeg ekstra glad!

torsdag 24 maj 2012

Bakken i engene er fulle av spennende blomster


Her er en bildkavalkade på forsjellige blomster som jeg har snubblet over de siste dagene i engene her omkring
Backsippa
Backsippa

De her bakkene er fulle av ballblomster/Trollius europaeus, smörboll, daldocka, forglemmegei(forätmigej) smörblomster,  Maria Nökleblomst/Primula verdis(Gullviva)
Ballblom/Daldocka/Smörboll og Forglemmegej/Forgätmigej
En morsom hendelse forsökte jeg få med meg på ett blad satt to Marihöner å hadde det litt koselig, men de fikk jeg med i allefall trots att de flyttet på seg hele tiden...
Forglemmegei, Ballblomser Smörblomster, Marianökleblomst, Marihöner/Nyckelpiger
Kos dere med delfinalen av Melody Grand Prix som går av stapeln denne kvell. Vi har koset oss med litt nybakte bröd...


Ajvar i brödet
 


Baguetter
 

5 kommentarer:

Milla sa...

Ängar är vackra!
Ha en fin dag! Kram

Tussi sa...

Det er jo full sommer hos deg. Nydelige blomster!
Ingen blomster nord i Norge enda - men de kommer vel..
Ha en fin helg :)

desperat hemmafru sa...

Vi såg också delfinalen med Loreen på svtplay! Tack och lov funkade det.

Laila sa...

Dina bilder får mig att börja nynna på " I denna ljuva sommartid" :-)
Det är så härligt med alla dessa blomster ♥

Var rädd om dina mamma så länge hon finns hos dig. Tack för dina fina ord hos mig

Stridstorpet sa...

Vilket bra tips att ha Ajvar i brödet. Det måste jag pröva.