Velkommen

Du er nå kommet till Klockargården og du er velkommen å bli så lenge du vil, lese og legge igjen en kommentar da blir jeg ekstra glad!

onsdag 23 maj 2012

Sönnens konfirmasjon

Her er det duket till gjestene.
Ja de av dere som föller meg har nok forstått att jeg har hatt en sönn som har komfirmert seg nå nylig. Tiden har ikke rekt till allt så å legge ut noen bilder fra den kommer dere få noen bilder fra her nå da.



Bilden er inne fra kirken og bara ett av de godkjente, suddige bildene som sönnen har godkjent att jeg kan få legge ut i bloggen ettersom det er tatt bort ansiket på de som er med.
Ja jeg fikk ikke legge ut bilder på ham egentlig, men noen som den her som ikke viser hvem som er der men att dere får en kjensle av hva de gjorde under kirkebesöket finns med her i alle fall.

Etter Kirken ble det fest med god mat på stekt kallt skåret lammekjött/grise kjött, salt nötkött, fenalår, Rökt skinke, badsturökt skinke, kokt skinke, rökt laks, eggeröre, forskjellige sallater og hjemmelaget bröd og oster till.



Heimbakt Bröd, smör, ostar, Waldorfsallad, potetsallat, tomatsallat


Ulike tynt skåret kjött både norskt og
svenskt, eggeröre og rökt laks, samt
en potetgrateng (brent skal den väre...)
haha.

Her begynner Kakebordet! Ja for man må jo ha en kake till kaffet... eller fler!
Kakebordet består av oster kjeks, Pavlova, Småkaker, Brysselvaffler Multekrem(hjortron) Blåbär/Jordbär/druvpaj, Blötkake med masipan og komfirmand på samt en fudgekaka som kremen även passet till.


Min söster har laget värdens godeste kaker till konfirmasjonen! Å TUSEN TAKK FOR DET söster min, skal hun ha! Kakene hun gjorde ble veldig lykkede, men det var ikke så vanskelig å forstå, for hun er bare toppen av kransekaken. SÅÅÅ flink till å lage kaker, se bare på denne Pavlovan - goood!
Pavlova
 Og ikke å forglemme denne som hun trollet ihop:

Ja jeg behöver ikke si så mye mer... enn att det er ikke ble noe av denne kaken heller som jeg behövde slenge noe av.... den var forsvinnende god, ikke rart jeg gikk opp to kilo av konfirmasjonen...



Bärpaj

Dette er en bärpaj på jordbär, blåbär, druver og fruktkoktailbiter.
  Hjortron/Moltekrem

Hjortron/Moltekrem og Brysselvaffler.
 Og tusen takk till hele min slekt for hjelpen med allt bakst, förberedelse og vask og stell over allt, uten dere hadde det ikke blitt sånn en lykket dag!

sist men ikke minst gavebordet
Gavene

3 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Hade jag varit i närheten av det där kakbordet hade jag också gått upp i vikt, det kan jag lova! Det ser helt underbart gott ut!!! Och vad duktig din syrra är på att göra tårtor. De är verkligen vackra. :-))

Elle sa...

Nu väcks gamla minnen av sönernas konfirmationer. Det ser jättegott ut och tårtorna är så fina!!

Milla sa...

Så roligt med konfirmation. Mycket att fixa med men så mysigt att göra då barnen tar små kliv i livet. Så mycket gott ni hade och de tårtorna och kakorna ser fantastiska ut, det får du hälsa din syster.
Njut av varma, soliga dagar. Kram