Velkommen

Du er nå kommet till Klockargården og du er velkommen å bli så lenge du vil, lese og legge igjen en kommentar da blir jeg ekstra glad!

tisdag 5 juni 2012

Flink gutt skruver fort ihop en ny utemöbel

Ja, uten sönnens hjelp hadde ikke denne möbeln som farmor og farfar handlet, blitt till over én kvell...! Her har han (med litt pappa hjelp) fikset i orden hagemöbeln till ene uteplassen ved hytten.
Dessverre begynnte det å regne etter att möbeln var ihopmontert så bildene ble litt suddige men dere ser vel att gutten har värt veldig flink da!

Den gamle möbeln står borte på gressmatten i innventning hva vi kan tenke oss å finne på med den.


Her er noen bilder fra helgen
 Blant bildene kom denne lille grönne edderkoppen (spindeln) med på kjöpet... Nei den var ikke liten!
Det ble ett morsomt öyeblikk da Snöballsbuskens(olvonets) blomster fastnet i kranen som litt ekstra pynt, så det måtte jo foreviges.
Samt det mystiske kvellssolskinnet i bildet till vänstre högst opp.
Ha en riktig fin dag denne tirsdag! Her har vi hatt både solskinn og regn om en annen denne dagen. Hvordan er deres vär idag?

5 kommentarer:

Stridstorpet sa...

Vi har haft samma väder här också. Åh vilka fina trädgårdsmöbler, sådana skulle jag kunna tänka mig att ha i stugan.Ha en fin kväll.

Milla sa...

Sol, moln, sol, moln, sol och jag vågade hänga ut tvätten. En halvtimme senare - regn. Tvätten fick snabbt hämtas in :)
Annars har dagen varit lugn, ett läkarbesök bara.
Vilka härliga bilder från hytten och toppen att ha en händig son. Det är roligt då lite oväntade motiv följer med då man fotograferar :) Ha en riktigt fin kväll. Kram

Milla sa...

Oj, kikade tillbaka några inlägg och nu funderar jag på var jag har varit de senaste dagarna, hahaha. Ibland hinner jag inte läsa mina favoritbloggar. Bilden med den vackra koppen latte ser inbjudande ut. Kram igen

bokhyllan sa...

Här regnar det också allt som oftast. Snart kommer värmen, eller hur? Det tycker jag att du och jag bestämmer nu! Visst? :)

Det är bra att ha en händig son! Fint blev det!

Ha en toppenlördag! Kram

Prinsesse Vilikke sa...

Her har det også vært regn til og fra i dag. Skikkelig fint utemøbel! Heldig du er som fikk hjelp med monteringen.

Fortsatt god helg!

Klem fra Karen