Velkommen

Du er nå kommet till Klockargården og du er velkommen å bli så lenge du vil, lese og legge igjen en kommentar da blir jeg ekstra glad!

tisdag 27 mars 2012

Litt Påske...

Påske ?
Visst kan man nesten tro att det er påske når man ser disse kyllingene i bildet?

Jeg fikk bare sånn: vill ha vill ha, når jeg fannt disse kyllingene i butikken her om dagen.
Oh, man kan ju ikke vente till dagen för påske å pynte, for da har jeg ikke tid!
Det rekker ikke med en dag å nyte av påsketingene.
Vi skal nok ikke väre her hjemme over påsken så da MÅ jeg jo pynte litt i god tid för påsken, eller hur?!

Påskekyllinger
Har funnet fler kyllinger som skal vises fram når jeg har  tid og fota de....

8 kommentarer:

Livet i Nord sa...

Koselig påskepynt!!
Vi har vært og gjort hytta påskeklar i helga, vaska og lufta ut vinterlukta. Men pyntinga får vente til fredagskvelden, da tar vi påskeferie og skal bare ha påskekos ei laang uke:)

bokhyllan sa...

Våfflor tillhör mina favoriter!
Ha det fint. Kram

desperat hemmafru sa...

Ja de var söta kycklingar. Jag har hittat påskharar som jag funderade på att köpa. Har inte kommit till skott ännu bara...

Mys och hemtrevnad sa...

mmmmmmmmmmmm våfflor är gott!! kramis semlan

Milla sa...

Hej där. Ser att du redan har onsdag, hihi. Det har nog blivit något tokigt med datumen.

Svar: För att få svag text på bilden så gör jag det i ett bildredigeringsprogram som heter Photoscape. Programmet kan laddas ner gratis från nätet och är lätt att använda.
Jag vet inte riktigt hur man gör en vattenstämpel på bilden men det finns säkert en lösning även på det. Någonstans?
Hoppas att det är till någon hjälp annars kanske det är någon av de som kikar in här som har ett bra förslag?

Önskar dig en fin dag. Kramar Milla

Källeboda lantliv sa...

Häärliga påskiga bilder ..ja nu njuter man av solen och våren .hoppas den stannar länge ..njut av dagen ! kram jeanette.kallebodalantliv

Stina sa...

Tack för att du kikar in till mig.:-) Kram Stina

Laila sa...

Vi har inte så mycket påskpynt. När mamma dog för 1½ år sedan så tog jag en del av det hon hade. Dags att sätta upp det nu!
Fast här om dagen kom sonen travandes med två stycken figurer som han tyckte vi skulle köpa. Å det fick han!