Velkommen

Du er nå kommet till Klockargården og du er velkommen å bli så lenge du vil, lese og legge igjen en kommentar da blir jeg ekstra glad!

tisdag 14 augusti 2012

Bärplokking og sopp


Bringebär, Blåbär og Gul kantarell.
Ja, tro det eller ei, men -
 jeg har faktisk fått tak i både bringebär og blåbär siden jeg kom hjem fra reisen!.
Som dere vet tok jeg jo ett bilde för vi reiste till norge og bringebärene var jo allerede modne da... så jeg hadde ikke store forhåpninger om att det skulle finnes en eneste å plokke når vi kom hjem...
Trodde jeg jo aldrig, men bilde beviset finns ovaför med en bild på de gule kantisene som jeg fannt åsså... ikke dålig for en nordlenning i sörsverige(er jo ikke helt som i lomma her ennå)!

3 kommentarer:

Milla sa...

Så gott! Kul att det fanns kvar att plocka. Svamp har vi fått av svärmor även om jag tror att förra året var ett riktigt svampår för vi har ännu inte "ätit ur"frysen .
Hoppas att du får en fin dag. Kram

Stridstorpet sa...

Visst är det härligt att vara ute i skogen och plocka svamp och bär. Jag och min man har plockat massor av kantareller. Och blåbär är det också gott om.Nu väntar jag på att lingonen ska mogna. Kram

Laila sa...

Det är skönt att vara ute i skogen. Får man dessutom med sig skatter hem så.... Ännu bättre!
Ska se om jag kan få sonen med mig ut på blåbärsjakt i helgen