Velkommen

Du er nå kommet till Klockargården og du er velkommen å bli så lenge du vil, lese og legge igjen en kommentar da blir jeg ekstra glad!

tisdag 13 november 2012

Farfars smidde lysekrone, Eke på land, Glögg

Nå ver det virkelig på tide å plukke fram göggsettet igjen, så man kan nyte litt av pepperkaker med grönnmuggelost og vit glögg.
Har funnet en ny sort, VIT glögg, iår. Ja å denne gangen er glöggen DESSUTEN fra Norge. Det morsomme er att jeg har funnet en glögg som till og med "gubben" i huset liker!!!!
Glöggsettet er framtatt og pusset litt
Ja jeg har rukket med en tur i naturen og fannt denne morsomme bilden på en eke som man har lagt opp på land... dvs bryggen, så da får vi håpe att den ikke blir ödelagt av isen till våren igjen.


Eka på "land"

Men det her er det mest morsomme!
Farfar er ferdig med sin egne designede og smidd av ham takhengte lysekrone!
Jeg likte den veldig godt... se så fin den ble.

Farfars egene smidde lysekrone

Kan tenkes att denne hamner i hytten så småningom, men enn så lenge så skal den henge hjemme. 

5 kommentarer:

Lisbet sa...

Hoppas ekan klarar sig där den är uppdragen för vintern...

Vilken fin ljuskrona din farfar har tillverkat!

Ha en bra vecka!

Melody and M.E sa...

Så fin ljuskrona! Extra värdefull när det är svärfar
som gjort den. Smide är så vackert till vita stearinljus.
Ha en bra dag!
Melody med matte

desperat hemmafru sa...

Ljuskronan blev ju jättefin!!! Klart den ska ut i stugan till sommaren. Där kommer den att synas mycket bättre än högt, högt uppe under taket.

Snacka inte om glögg, pepparkakor och grönmögelost. Jag bara döööööööör så sugen blir jag! Till min glädje upptäckte jag att jag hade saffran hemma, så i morgon tänker jag fira min egen födelsedag med att göra saffransbullar. Så det så.

idémakeriet sa...

Tack snälla för din gulliga hälsning på min blogg igår, det glädjer.
Vilken fin glöggset du har där.
Ljuskronan är också super fint.
Ha en skön kväll.
Kram Gerda

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken vacker ljusskrona..
kram Rosa