Velkommen

Du er nå kommet till Klockargården og du er velkommen å bli så lenge du vil, lese og legge igjen en kommentar da blir jeg ekstra glad!

tisdag 27 november 2012

Härregud nu er julen snart här....

Haha ja nå kommer julen som på kjärringa i sagan....
 Her er jeg ommentrent i sjokk over å konstaterere att  julaften er mindre enn en måned ifra meg...
og det er ikke klart til Advent her hjemme ennå... Har ikke funnet alle mine julegardiner ennå!
Jeg fatter ikke hvor jeg har puttet de ned ifjord?
Detta burde värt Lussekatter...
 Ja jeg bakte jo ikke lussekatter - jeg bakte bröd i stedet!
MEN
Jeg skal bake lussebullar/Lusse"kanel"snurrer eller noe sånnt hvetebröd med safran i.... ja dere förstår vel hva jeg mener.. hehe.
 
Men Glögg har vi rukket å drikke noen ganger allerede. Og det med forsjellige  variasjoner med pepperkaker og flöte edelost... mm. Kan virkelig anbefales for den som ikke har prövd det för. Her har vi en favoritt i familien med Kvibille.
 
Glöggen har vi i alle fall klart å smake på... flere ganger...

5 kommentarer:

Milla sa...

Ja nu går det fort till jul :) Har inte hunnit pynta till advent inomhus men nu kom snön så det blir ju lite extra stämningsfyllt :) Lycka till med alla bestyr. Kram Milla

Melody and M.E sa...

25 dagar kvar till julafton, men man ska inte stressa!
Tänk på att det man inte hinner plocka fram till jul slipper man plocka bort efter jul!!!
Kram Melodys matte

Laila sa...

Nu har vi snö också så nu kan julen få komma! :-)
Julgardinerna vet jag precis var jag har och dom kommer nog snart upp också. Imorgon ska jag göra ordning adventsstaken och be sambon om klättrande i fönstren. Stjärnorna måste upp.

Det är en kompis dotter som fyller år. Själv har vi bara Fredrik lillskit (som i och för sig snart blir 11...)

Martin Stenmark *kliar mig i huvudet* Vet inte riktigt vad jag tycker. aArtin som rockartister och entertainer älskar jag. Visst får man en julskiva med mys, men.... Njae det finns bättre. Å andra sidan går 10 kr till Childhood.

Marina sa...

Här blir det också lite advent i år - jag har ju införskaffat en adventsstjärna!
Och - framför allt - jag kan göra en "svensk Janson" på söndag till mina elevers julbord tack vare dig! Ansjovisen kom fram idag, så många tusen tack!!! Så småningom ska det nog dimpa ner något i postlådan som tack för hjälpen :)

Stridstorpet sa...

Pepparkakor med ädelost är ju så gott....