Velkommen

Du er nå kommet till Klockargården og du er velkommen å bli så lenge du vil, lese og legge igjen en kommentar da blir jeg ekstra glad!

torsdag 1 november 2012

Servietthållere og litt forsjellig annet...


Igår hadde vi gjester og farmor og farfar på besök og jeg hadde gjort meg till litt extra og laget noen kaker!
En till kaffen og en till dessert på middagsmaten som denne gangen bestod av min egene mammas hjemmelagete fiskekaker i brunsaus, med kokt potet, salat.
Ja den ene tanten min A kom farende med bil sörover og hadde tenkt på meg som er sveltfödd på riktig fersk og god torsk mm. Her nede går ju ikke å få tak i sånnt som jeg har vekst opp med....
Som till eksempel kvalkjött, hysa, torsk, ur, kveita og sei... ja det går jo å gå og kjöpe noen innfrossne pinner som har reist halve jorden rundt og hjem igjen i små frossne blokk med litt rare biter av vite fisker i... og som ikke heter det samme som man forventer seg, ikke sånne her hele STORE fine eksemplarer som ... ja dere forstår melodien nå eller hur?

Men her kommer vi tillbake till kaken som jeg bakte som skulle bli kladdig stod det i oppskriften... men, i denne tenkte jeg utnytte noen av årets jorbär. Ja det hadde seg sånn att jeg forregnet meg jo selvsagt på att disse jorbärene tillför litt extra vann i kaken, når de smelter i ovnen(ja jeg glemte å ta de fram så de rakk å tine innen de skulle i kaken, så de fikk hoppe i frossne) (gråt og tanngnissel) haha det gjör vi ikke om en annen gang.... haha så vet dere det!
Kladdig kladdkake! JA mer enn vanlig kladdig hihi...

Denne fine lysestaken fann jeg på min tur i Karlskoga idag og kan väre en kilde till inspirasjon for farfar kanskje om han har lyst å lage nån mer lysestake... 

4-armet hengende lysestake


Servietthållere

JA visst er de söte!?
Kattservietthåller og kone-og-mann på den andre.
Her kommer en julegave tipps kan jeg si kjempesöte er de og min kamra kan ikke vise de riktig rettvisa dessverre! De er like fine uten servietter og ulike på hver side den med mannen og konen som sitter og drikker kaffe syns begge når serviettene er borte, men bare mannen på ene siden og bare konen på den andre siden. Katthålleren er likedan, då kattene er forsjellige på hver side.


Gi bort hos Meis
Kikk inn hos Gunnhild alltid morro bilder og trivelige innlegg og nå har hun fantastiske bakeformer fra Formina som prikken over i-et.

4 kommentarer:

Milla sa...

Så gulligt av tanten din att ta med lite rekordelig fisk åt er :) Det är stor skillnad i smak och utseende mot de man får i affären! *ler* Kladdkakan blev säkert lika god ändå och bättre för kladdig än för torr. Jag glömde att ha i smör i sockerkakan en gång och du kan ju tänka dig hur torr och smulig den blev, hahaha. Det tyckte mina gäster också men vi fick oss ett gott skratt då vi upptäckte det smälta smöret som stod kvar i micron =D

Smider din farfar i järn själv? Det är ett fint hantverka att kunna. Din ljusstake var görsnygg.

Hoppas att ni får en fin helg! Kram Milla

Lisbet sa...

Kul att du hälsade på och nu har vi hittat varann! En fin blogg har du och jag ser fram emot att börja hälsa på hos dej!
Ha en fin helg!

Rose Garden Malevik sa...

Hej där
här var det mkt fint :)
å missa nu inte.......

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

det är kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Tack och Välkomna!