Velkommen

Du er nå kommet till Klockargården og du er velkommen å bli så lenge du vil, lese og legge igjen en kommentar da blir jeg ekstra glad!

lördag 24 november 2012

Vaskehysteri, eller julegave hysteri...



Snart tid for å pakke inn julegaver

Har dere begynnt på julegavene ennå? Det har jeg...!
Ja jeg kjenner stressen kryper i skinnet(hyn)... får dere stress av julen eller förberedelsene till julen?
DET gjör jeg!
Finne på bra julegaver...
Mörke dager...
Lite sol
 Rått og kallt
Helt uten att jeg forstår det selv så påvirkes jeg av denne tiden som er framfor oss, både negativt og positivt...
Men så vender jo lyset tillbake om en måned igjen... så... da er vi glade her igjen...Jiiihhaaaa
Ha en fin
FIN
TRIVELIG
HELG FOLKENS!
<3

11 kommentarer:

Marina sa...

Jag har slutat känna stress inför julen, och det är sååå härligt! Äntligen fungerar det där med att "i år ska vi inte ha några julklappar". Något som har sagts i så många år, men ändå inte efterlevts. Men nu, nu ger vi våra tjejer något, men inget mer!

Källeboda lantliv sa...

Håller med om att det är mycket stress å måsten inför jul , samtidigt som det är kul ..jag älskar julen och dess traditioner men har lätt för att stressas upp ...allt måste vara perfekt ..minsta lilla julklappen ...man vill ju ge med kärlek ...säger att man ska köpa något litet men det blir lätt mer å mer ...det viktigaste är ju i alla fall de närmaste man har ...njut av ledig helg ! kram jeanette

Milla sa...

Jag älskar den här tiden och brukar klara mig utan att stressa. Har så smått börjat att köpa julklappar men vi, familjen och jag, sedan några år tillbaka att gemensamt göra julklappsinköpen 1 advent :) Vi gör en heldag på stan och delar upp oss i olika konstellationer beroende på vem det ska shoppas till och så möts vi för en lunch vid halvtid :)) Blir något att se fram emot nu när det är mörkt. Ha en fin lördag, kram Milla.

Stina sa...

Ha en bra dag du rara!

Jag målar lite idag.;-) Kram

Rantamor sa...

Här har jag inte börjat att tänka julen ännu, men det kommer.
Vi köper bara paket till dom två barnbarn vi har...vi vuxna bara njuter av helgen och varandra...

Ha en finfin helg och tusen tack för din kommentar hos mig.

Laila sa...

November är jobbig! Jag tycker att det blir lite lättare i december just för att ljus och stjärnor kommer upp i folks fönster. Man kan njuta av andras ljus också liksom. ;-)

Jag hoppas verkligen att det inte blir någon stress här! Jag vill bara ha ro och det får ta den tid det tar...

Glöm inte att njuta gumman ♥

Prinsesse Vilikke sa...

Jeg stresser som en gal i år. Og ikke med gaver, men med oppussing og besøk av boligblader.. I tillegg har vi et julemarked neste helg i gata rundt butikken. Det er en av to store i året og da bør butikken være på sitt beste..

Men til neste år da skal at være klart nå.. Hehe! Vi får se hvordan det går..

Ewa`s Galleri sa...

Jag känner ingen stress inför julen ,men tycker det är kul att göra fint till första advent
Fästingar på katten fortfarande,det var änge sedan jag plockade bort någon på mina katter
Ha en bra dag

Mayen sa...

Ingen hysteri her.. Alle gavene r i hus, nå er det på tide å spille julemusikk og pakke gaver ;o) Takk for hyggelige kommentarer på bloggen min! På julebordet spiste jeg kalkun og laks.. Spiser ikke kjøtt, så det er enkelt å velge mat, og det beste er når det er buffèt for da kan man velge selv! Ha en fin uke, klem

Min pensjonisttilværelse sa...

Åkke som, julen med gaver og pynt er et lys i seg selv i mørketiden. Julegaver, barebtil de nærmeste, et hyggelig julebrev til resten av familie og venner. Ha en fin førjuls-strid.

Min pensjonisttilværelse sa...

Da ønsker jeg deg og dine en fin jul og et godt nyttår. Hilsen en pensjonist i Tromdheim