Velkommen

Du er nå kommet till Klockargården og du er velkommen å bli så lenge du vil, lese og legge igjen en kommentar da blir jeg ekstra glad!

torsdag 2 februari 2012

Sulten - Hungrig

Åh som jeg önsker meg en brödskive, eller en frukt, eller - ja hva som helst... nån ting å ete... Jeg sulter ihjääl!!
Det sitter en liten rödhudet hornbekledd smådjevel på den ene akseln min å hvisker inn i öret mitt: -Gå du og fikse oss en sånn god brödskive som du laget till frokost i dag, du har jo ingrediensene som venter på deg i kjökkenet.

-Nej, nei, NEIII! Jeg skall ikke gå ned i kjökkenet å ete noen ting, ingen ting skal jeg spise, nå...!

Klokken er passert midnatt og det er bare noen få timer till jeg kan stå opp å ete frokost.
Det sitter nemlig en liten tilltufset glorieforsedd engel, (på den andre skulder'n min), som klapper energiskt i hendene og jubler over hvor flink jeg er som ikke går med på smådjevelens dumme forslag.

Frokost!

-Den her bilden sitter som en hegring av en oase for öynene på en törst stakkare i örken.

Jeg kan formelig kjenne den litt syrlige smaken av rugbrödet (som forressten er en av mine favoritter) og smaken av den smörbare lett kryddrete osten, samt med chillipölsens sterke frodige kryddige smak, spre ut seg i munnen. Samtidig som den krafige kaffeduften killer meg i nesen.... 

-Jeg dregler som en idiot! Må jeg få somne fort... å natten forsvinne fortere, håper jeg!

Var det jeg som kom på att jeg skulle begynne å slanke meg? Hvilken dum ide!


2 kommentarer:

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hei! Takk for hyggelig kommentar på bloggen min:-)
Svar på spørsmålet ditt. Ja, vi fikk være hos bayene hele tiden på nyfødtavdenligen. Vi var heldige og fødte på et ganske nytt sykehus, som kune er noen få år gammelt. Vi fikk bo på et foreldrerom, like ved nyfødtavdelingen, og fikk være hos babyene så mye vi ville. Det er jo det beste, men skjønner følelsen du beskrev om å ha barn, men ikke ha barn:-) Barseltiden blir ikke helt den samme med for tidlig fødte barn!
Ha en fin dag!
hilsen Jeanette:-)

Milla sa...

God morgon. Tack för din kommentar hos mig. Jag hoppas att du nu har vaknat och fått njuta av den efterlängtade frukosten. Det är lustigt att då man ska slanke sig så blir man alltid hungrigare.
Önskar dig en fin fredag.
Milla